جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

شهرآورد صدویکم در فینال جام‌حذفی

  • کد خبر: ۱۶۶۲۱۸
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
شهرآورد صدویکم در فینال جام‌حذفی
پرسپولیس در اوج آمادگی و استقلال تشنه اعاده حیثیت است.

برد تیم‌های استقلال و پرسپولیس برابر نساجی و هوادار در جام‌حذفی بهترین اتفاقی بود که فوتبال‌دوستان می‌توانستند انتظارش را بکشند؛ اتفاقی که باعث شد در انتهای فصل، شاهد صدویکمین شهرآورد باشیم. این دو تیم در تاریخ چهل‌وپنج‌ساله جام‌حذفی، تاکنون پنج بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم آبی‌ها سه برد بوده است و سرخ‌پوشان هم دو بار توانسته‌اند از سد رقیب سنتی‌شان بگذرند.

آبی‌ها امیدوار به حفظ نوار برد‌های حذفی

در پنج مصاف قبلی در جام‌حذفی سه‌بار استقلال موفق به پیروزی برابر حریف شده و دو بار پرسپولیس تیم برتر میدان بوده است. از این پنج بازی چهار مسابقه به وقت اضافه کشیده و سرنوشت سه بازی در ضربات پنالتی مشخص شده است. پرسپولیس در دو تقابل نخست در جام‌حذفی در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۷۸ به برتری رسید.

پس از آن استقلال در سه شهرآورد پیاپی حذفی برنده شد. این تیم ابتدا در سال ۱۳۹۰، پس از آنکه در پایان وقت قانونی برابر پرسپولیس به تساوی بدون گل رسید، در وقت اضافه سه‌بار به گل دست یافت. استقلال در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در ضربات پنالتی موفق شد حریفش را شکست دهد و حالا امیدوار است ضمن حفظ روند برتری مقابل رقیب سنتی در جام‌حذفی به قهرمانی دست یابد.

سرخ‌ها درپی سومین دبل قهرمانی

پرسپولیس و استقلال پیش از این یک‌بار در فینال جام‌حذفی سال ۱۳۷۸ دیدار داشتند که این بازی تنهاتقابل دو تیم در تاریخ جام حذفی است که تکلیفش در وقت قانونی مشخص شده است. پرسپولیس در آن بازی ابتدا با ضربه پنالتی مهدی هاشمی‌نسب از حریف پیش افتاد. استقلال در نیمه دوم با ضربه سر سهراب بختیاری‌زاده بازی را به تساوی کشاند. درحالی‌که بازی می‌رفت در وقت قانونی با نتیجه تساوی پایان یابد، پرسپولیس با ارسال پایان رأفت و ضربه سر افشین پیروانی دروازه حریف را باز کرد.

پرسپولیس که در آن دوره مانند این فصل موفق به قهرمانی در لیگ شده بود، با پیروزی در جام‌حذفی، اولین‌بار در تاریخ توانست در یک فصل هم قهرمان لیگ و هم قهرمان جام‌حذفی شود. پس از آن هم پرسپولیس آخرین‌باری که در فصل ۹۸-۱۳۹۷ قهرمان جام‌حذفی شده بود، فاتح لیگ هم شد و حالا امیدوار است که این اتفاق را برای بار سوم تکرار کند.

تقابل انگیزه‌های متفاوت در شهرآورد صدویکم

استقلال و پرسپولیس حدود یک‌ماه پس از شهرآورد اوایل اردیبهشت در لیگ که با برتری سرخ‌پوشان همراه شد، دوباره به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم یحیی گل‌محمدی پس از عید نوروز در وضعیتی فوق‌العاده قرار داشته و به هیچ حریفی رحم نکرده است. کسب پیروزی در همه بازی‌های ممکن، باعث شد پرسپولیس درحالی به عنوان قهرمانی در لیگ‌برتر برسد که در پایان سال گذشته و پس از باخت به سپاهان، امید اندکی به رسیدن به این هدف داشت، اما قرمزپوشان در ۶۵ روز گذشته در اوج آمادگی قرار داشته‌اند و با کسب هفت پیروزی متوالی در لیگ و دو بازی در جام‌حذفی مقابل گل‌گهر و هوادار، توانستند هم به قهرمانی لیگ‌برتر دست پیدا کنند و هم به فینال جام‌حذفی برسند.

استقلال در لیگ‌برتر سوم شد و حتی در هفته پایانی روی کاغذ هم شانسی برای اول‌شدن نداشت، اما هواداران و کادر فنی رقیب به‌خوبی می‌دانند که کار پرسپولیس در فینال اصلا آسان نیست. استقلال در دو بازی آخرش در لیگ و حذفی موفق به زدن یازده گل شده و دوباره به همان تیم خطرناک و بی‌رحم فصل زمستان بدل شده است. ساپینتو، سرمربی پرتغالی این تیم، بار‌ها استقلال را لایق کسب عنوان قهرمانی در لیگ‌برتر دانسته و مدعی شده که عوامل بیرونی جلو رسیدن او به این افتخار بزرگ را گرفته است.

البته استقلال در فصل گذشته از کیفیت لازم برای قهرمان‌شدن برخوردار بود، اما پرسپولیس هوشمندانه‌تر عمل کرد و این عنوان را به خود اختصاص داد. اکنون به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها از انگیزه زیادی برای انتقام‌گرفتن از پرسپولیس و البته تلافی شادی علی بیرانوند پس از شهرآورد اردیبهشت برخوردارند و قصد دارند چهارشنبه این هفته برابر حریف سنتی‌شان اعاده حیثیت کنند.

جنگ حیثیتی شدید بین دو تیم، در کنار کیفیت خوب هردو در این فصل، می‌تواند این تقابل را به یکی از شهرآورد‌های تماشایی تاریخ تبدیل کند. فارغ از نام برنده، بی‌شک ساپینتو و گل‌محمدی از بیشترین انگیزه ممکن برخوردارند؛ اولی برای اعاده حیثیت و دومی برای رقم‌زدن دبل تاریخی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->